Wniosek o świadczenie może złożyć:
- rodzic, opiekun prawny lub opiekun faktyczny dziecka, a w przypadku dzieci przebywających w pieczy zastępczej – rodzic zastępczy, osoba prowadząca rodzinny dom dziecka lub dyrektor placówki opiekuńczo-wychowawczej/regionalnej placówki opiekuńczo-terapeutycznej
- pełnoletnia osoba ucząca się
Świadczenie przysługuje raz w roku na rozpoczynające rok szkolny dzieci lub osoby uczące się do ukończenia przez nie:
- 18 roku życia lub 20 roku życia w przypadku kontynuacji rozpoczętej przed ukończeniem 18 roku życia nauki w danej szkole
- 24 roku życia – w przypadku posiadania orzeczenia o niepełnosprawności
Kryterium dochodowe
- Brak
Wysokość świadczenia
- 300 zł raz w roku
Świadczenie dobry start nie przysługuje:
- jeżeli dziecko lub osoba ucząca się zostały umieszczone w domu pomocy społecznej, schronisku dla nieletnich, zakładzie poprawczym, areszcie śledczym, zakładzie karnym, szkole wojskowej lub innej szkole, jeżeli instytucje te zapewniają nieodpłatnie pełne utrzymanie
- na dziecko z tytułu rozpoczęcia rocznego przygotowania przedszkolnego
Terminy składania wniosków
Wnioski w sprawie ustalenia prawa do świadczenia Dobry start będą przyjmowane:
- od 1 lipca do 30 listopada – w przypadku wniosków składanych drogą elektroniczną,
- od 1 sierpnia do 30 listopada – w przypadku wniosków składanych drogą tradycyjną (listownie lub osobiście)
Ważne! Wniosek należy złożyć do 30 listopada.
Wnioski złożone po upływie w/w terminu, pozostawia się bez rozpatrzenia.
W przypadku wniosków złożonych w lipcu i sierpniu, wypłata przysługującego świadczenia następuje nie później niż do 30 września.
W przypadku wniosków złożonych w kolejnych miesiącach, wypłata następuje w terminie 2 miesięcy, licząc od dnia złożenia wniosku wraz z dokumentami.
Wnioski można składać w dowolnie wybrany przez siebie sposób:
- Drogą elektroniczną za pomocą systemu teleinformatycznego wybranych banków krajowych oraz spółdzielczych kas oszczędnościowo-kredytowych świadczących usługi drogą elektroniczną
- Posiadając bezpieczny podpis elektroniczny lub podpis potwierdzony profilem zaufanym e-PUAP możesz złożyć wniosek elektroniczny za pomocą portalu Emp@tia
- Drogą pocztową na adres Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Blizanowie
- W siedzibie Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Blizanowie
Przyznanie świadczenia Dobry start
Przyznanie świadczenia Dobry start nie wymaga wydania decyzji administracyjnej.
W przypadku podania adresu poczty elektronicznej Ośrodek prześle Wnioskodawcy informację o przyznaniu świadczenia.
Odmowa przyznania świadczenia Dobry start
Odmowa przyznania świadczenia kończy się wydaniem decyzji administracyjnej.
Od decyzji przysługuje stronie prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w terminie 14 dni od daty jej otrzymania.
Odwołanie wnosi się za pośrednictwem Ośrodka Pomocy Społecznej w Blizanowie
Odwołanie nie podlega opłacie skarbowej.
UWAGA!
Wypłata świadczenia zostanie zrealizowana niezależnie od otrzymania informacji o przyznaniu świadczenia Dobry start.